Pohoda ve vztahu – ptej se, vnímej a sdílej

Kdy sis naposledy postěžoval na svůj vztah nebo si vyslechl postesknutí někoho jiného? Proč si stěžujeme jinému člověku, než tomu, s kým máme problém? Protože se bojíme útoku, odmítnutí, trestu apod. Chceme si tak potvrdit, že chyba není na naší straně…

Je to fér? Pomůže to? Není a nepomůže.

Chce to něco jiného…

Vzbuzuje v tobě představa pohodového vztahu příjemný pocit? Tak přesně o tom to je…

…O pocitech – emocích, respektive jejich sdílení.

Jestli chceš, něco si vyzkoušej…

Vybav si jednu situaci s partnerem, která s tebou „zahýbala“. Je jedno, jestli pozitivně nebo negativně… (ideálně jednu a jednu). Pojmenuj si pocity, které si tehdy měl(a). Pak si odpověz, proč to byly zrovna takové pocity? Co je přesně probudilo? Stále se věnuj jen sobě a vůbec se nezabývej tím, co partner. Že to vyprovokoval, spustil, zavinil – NIC, zůstaň jen sám u sebe… A pokračuj s hloubáním…, Při jakých jiných situacích si se cítil(a) podobně? A zase – ptej se, proč? Btw, takto funguje koučink…

Máš to? Tak si to klidně napiš, bude se ti to hodit…

Tvůj partner samozřejmě pocity prožívá také … avšak své a mohou být úplně odlišné od tvých. Jedna situace může být vnímána úplně rozdílně a oba máte pravdu – pokud tedy jeden z vás záměrně nemlží…. Pokud svoje pocity partnerovi sdělíš (teď se ti bude hodit, co sis napsal(a) ), potom se ten druhý učí. Učí se tě znát a chápat, rozumět tomu co ti dělá radost a co tě naopak zraňuje.

Popisovat pocity není úplně jednoduché a chce to trochu cviku. Jednak proto, že emoce jsou v jiné části mozku než centrum řeči a druhak se může dostavit tréma či stud… mluvíme o svých emocích, o něčem, co prožíváme v našem nitru a teď se odhal, že?

Vyplatí se to, uvidíš. Začni s tím, trénuj, zkoušej, ptej se, piš si a sám(a) poznáš tu změnu k lepšímu.

Pamatuj – Zásadně žádné výčitky, buď sám(a) sebou a nevzdávej to!!

Facebookový příspěvek – Pohoda ve vztahu – ptej se, vnímej a sdílej

Další zajímavé příspěvky

Corona virus v. leadership

V těžkých časech se rodí „osvícení“ vůdci… uvádí historie. Řada mých klientů si „osvíceným“ vůdcem přeje být. Poslední dny a velmi pravděpodobně ještě dost dalších nejsou úplně lehké… Málokde probíhá práce standardním způsobem, což s sebou přináší poptávku po nestandardních řešeních. Velká část práce se přesunula do „home office“. Čas jinak strávený cestou do práce tím pádem „zbývá“. Podle mého má teď každý manažer, vedoucí, ředitel, šéf, atd. velkou ŠANCI.

Detail článku

Charisma firmy jako marketingový nástroj?

Marketingový nástroj Charisma firmy je funkční metoda zvyšující loajalitu zaměstnanců i zákazníků. Má řadu dalších vlivů uvnitř firmy. Představte si charismatického člověka a pocit z něj aplikujte na firmu. I ta je tvořena lidmi...

Detail článku

Obavy jsou přirozené...

Koučink ve firmě je zkratka k vyššímu výkonu. A říká se, že čas jsou peníze… Takto napsáno to svádí k logickému kroku - okamžité objednávce kouče. Ale! Majitel, ředitel, zkrátka hlava firmy má oprávněné obavy. Co ve skutečnosti takový kouč s lidmi ve firmě provede?

Detail článku